Klacht over een medewerker
Bent u ontevreden over het gedrag van een medewerker van de gemeente of bestuurder? Dan kunt u een klacht indienen.
Als u ontevreden bent over bijvoorbeeld het onderhoud van het groen, of een kapotte lantaarnpaal, dan maakt u een melding bij de gemeente.
Wat kunt u doen met een klacht?
Heeft u een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk in. Het indienen van een klacht kan online.
U kunt ook een brief sturen of mondeling een klacht indienen. We hebben dan de volgende gegevens nodig:
- Naam en adres
- Telefoonnummer
- Over welk gedrag uw klacht gaat
Op de contactpagina vindt u onze contactgegevens.
Behandeling van de klacht
De klachtencoördinator van de gemeente Overbetuwe coördineert de behandeling van uw klacht. Uw klacht wordt behandeld door een leidinggevende van de medewerker over wie de klacht gaat. Na ontvangst van uw klacht neemt deze contact met u op. U ontvangt binnen de wettelijke termijn van 6 weken een reactie en de klacht wordt zorgvuldig afgehandeld. Een klacht is altijd vertrouwelijk.
Ombudsman
Bent u niet tevreden over de afhandeling of oplossing van de klacht? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman in Den Haag. De uitspraak van de Nationale ombudsman is definitief. U ontvangt de uitspraak per brief.